Breda latsdrag

Tillbringat hela eftermiddagen med Linda på stan. Var ju så kallt ute så vi bestämde oss att gå inne i stan där vi fick lite skydd av husen för vinden. Hade vi gått på Djurgården hade vi fryst arslet av oss! Hade det inte varit så kallt hade jag tagit massa bilder men orkade helt enkelt inte ta av mig vanten och bli kall ^^

Har ju lovat en liten video på när jag kör på gymmet. Här kommer från gårdagens rygg och bicepspass. Kör breda latsdrag som är en riktigt bra övning för mittendelen av ryggen. Den här övningen bygger på bredden av ryggen medan övningar där du drar framifrån bygger på djupet. Riktigt skönt att köra rygg! Sitter muskler där som är sega att köra slut på. Samma sak med benen. Är väl allmänt så med stora musklegrupper, att de tar längre tid och att tyngre övningar krävs för att man ska bli riktigt trött.


Och när jag skriver att övningen bygger på bredden så betyder det inte att man kommer få värsta musklerna på en gång. Det tar TID att bygga sig en vältränad kropp! Mycket annat måste också stämma, som till exempel vila (ordentligt med sömn) och bra (rätt) mat. Och man måste köra tungt för att bygga! Har sett killar på gymmet som kör vikter i nästan min klass men skulle egentligen kunna köra tyngre. Många tjejer gör också det felet. De kör jättelätta vikter varje gång för de är rädda för att få synliga muskler. Okey fortsätt med det (inget fel liksom), men lägg in pass ibland där du tar så tungt du kan i varje övning fast färre repetitioner per set. 3-4 set med kanske 6 reps på varje. Bästa sättet att bygga styrka. För vi alla vill ju vara starka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0