Proteinshake med körsbär!



Häll i en shaker

2 dl kvarg/kesella
1/2 dl havregryn
2 mått proteinpulver (jag har i choklad i denna men vanilj funkar minst lika bra)
1-2 dl frusna körsbär
1/2 citron som man klämmer ut saften på
vatten (bestäm själv hur mycket, dvs hur tjock du vill att shaken ska bli)

Mixa med en stavmixer tills allt är blandat. Voilá!

Perfekt proteinshake på morgonen. Eftersom jag deffar just nu lägger jag bara i 1/2 dl havregryn men vanligtvis brukar det bli 1 dl. Det är de enda "rena" kolhydraterna jag äter på dagen. Jag äter mycket frukt och grönsaker också och de innehåller en del kolhydrater men jag typ förbiser det eftersom frukt och grönsaker innehåller så mycket mineraler och vitaminer också. Behöver allt detta för att hålla mig frisk. När man deffar får man själv bestämma vilken form av kolisar man vill ha i sig varje dag. För en liten mängd varje dag är viktigt fast att man deffar. Skriver ett inlägg senare idag om deff och mer varför kolhydrater är viktiga. Nu blir det gym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0